Vet du hva farger gjør med et grafisk produkt?

På denne teposen brukes farger skaper følelses-assosiasjoner til innholdets smak og farge.
På denne teposen brukes farger som skaper assosiasjoner til innholdet og fargevalget spiller samtidig på et bilde du får av både grønn te og røde bringebær.

Vi kommuniserer med riktig bruk
av farger for å nå frem med vårt budskap

  • Farger gir kontrast Bokstaver og tekst i farger gir en ekstra kontrastmulighet i tillegg til valg av farger på illustrasjon og bilder. F.eks en rød tittel som blir ekstra synlig i en ellers sort tekst. Fargen er med på å fremheve denne tittelen som et blikkfang for øyet.
  • Farger skaper assosiasjoner De appellerer til følelser og idéer hos målgruppen. De er med på å treffe noe i mottaker som responderer på det han/hun ser. Farger forsterker virkningen av budskapet.
  • Farger skaper et mer «virkelig» budskap Ved å kommunisere med farger i et grafisk produkt er vi med på å gjengi virkeligheten på en naturtro måte. Verden er ikke bare svart hvitt. Farger gjør det lettere for leser å motta og erkjenne budskapet.
  • Farger skaper liv og harmoni Ved å benytte farger skaper vi liv, variasjon og hygge for den som mottar produktet. De er med på å skape spenning, trivsel og bedrer leseopplevelsen.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Du kan bruke disse HTML-kodene og -egenskapene: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>